Consultanta

In perioada ianuarie –  iulie 2019, in cadrul proiectului „Start in Business” s-au derulat activitati specifice de consultanta, consiliere si mentorat cu persoanele selectate pentru finantare. Actiunile au vizat:

  • intalniri fata in fata intre persoana selectate pentru finantare si Coordonatorul activitatii de mentorat
  • sesiuni individuale de lucru pe temata stabilita in prealabil
  • networking intre persoanele selectate in vederea schimbului de bune practici sau cooperare intre acestia.

Tematicile abordate in cadrul sesiunilor de consultanta, consilire si mentorat:

  • Tema 1 – Achizitiile din Planul de afaceri; negocierea conditiilor de achizitie cu furnizorii; Alte achizitii decat cele trecute in planul de afaceri (materii prime, materiale, servicii, etc.). Elemente de cost (calcularea necesarului de materii prime, in cazul productiei); negocierea conditiilor de achizitie cu furnizorii;
  • Tema 2 – Resurse umane necesare derularii activitatii: recrutare personal, competente si pregatire profesionala solicitate viitorilor angajati;
  • Tema 3 – Strategii de marketing si vânzari: stabilire profil client, aria geografica de adresabilitate, mijloace de promovare individualizate pe tipul de client pontential;
  • Tema 4 – E-Business (promovarea afacerii in mediul online, vanzari online).
  • Tema 5 – Fiscalitate: impozit pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderii, salarizare, dividende, platitor de TVA/neplatitor de TVA; achizitionarea serviciilor de contabilitate vs contabil angajat;
  • Tema 6 – Modalitati de finantare a unei afaceri; mentinerea relatiei cu banca – conditiile creditarii;
  • Tema 7 – Oportunitati de finantare prin fonduri europene nerambusabile;
  • Tema 8 – Legislatie privind functionarea intreprinderii: autorizatii, avize, certificate, acorduri necesare inceperii si derularii activitatii;
  • Tema 9 – Infiintarea intreprinderii: etape  si documentatie necesare infiintarii intreprinderii;
  • Tema 10 – Aspecte privind derularea de Contractului de subventie: transele de acordare a subventiei, realizarea achizitiilor, modificarea Planului de afaceri, alte aspecte privind executia contractului de subventie.